top of page
Search

Na 54 jaar eindelijk voor mijn lens.

Het is augustus 1969 en in Woodstock, Amerika, wordt een feestje gevierd waar alle muzikale grootheden van dat moment bij aanwezig zijn. Jimi Hendriks, Joe Cocker, Santana, the Who, Jefferson Airplane, the Byrds zijn een paar namen en dat gaat nog wel een tijdje zo door. Uiteraard verschijnt enige tijd later een film in de bioscoop waar al dit muzikale geweld op te zien was.

Speciaal een band, waar ik toen nog nooit van gehoord had maakte indruk bij mij. De naam? Ten Years After, uit Engeland en met Alvin Lee als zanger/gitarist. "I'm Going Home" gaat nu nog steeds wat harder als het nummer uit de speakers schalt.


(vlnr: Ric Lee, Herman, Colin Hodgkinson, Marcus Bonfanti, Chick Churchill)


Januari 2023, bijna 54 jaar na Woodstock kreeg ik de kans om de nog steeds optredende band te fotograferen en het werd een bijna twee uur durend feestje. Drie leden van de band zijn ondertussen 77 jaar oud en de helaas overleden Alvin Lee is succesvol vervangen door Marcus Bonfanti, maar die leeftijd is op het podium absoluut geen belemmering om een fantastische show neer te zetten.


Na afloop nog even bij de heren in de kleedkamer lekker nagepraat en natuurlijk even samen op de foto. Ik had er tenslotte 54 jaar op gewacht, dus dat werd wel eens tijd en het leverde een afbeelding op van een groep mensen waarbij ik mij eens niet oud bij kon voelen ;-).

5 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page